Followers

Thursday, April 11, 2013

suami aku ustaz

assalamualaikum...

sebenarnya aku baca novel ni dah lama. tapi ni baru nak review.hehe
novel ni dulu kalau tak silap online dekat penulisan2u lepas tu keluar versi cetak.

aku pun beli la sebab cerita dia besstttt gilaaaa..hehe




okeh, novel ni berceritakan mengenai alisa dn hafiz. alisa seorang pelajar hafiz seorang guru yang mengajar di sekolah alisa dan mereka berdua sepupu. oammgeee sepupu alisa ustaz!

mula mula tu alisa macam tak kisah sgt tentang kehadiran hafiz ni tapi parents dia suruh kahwin sebelum depa pi mekah. alisa dah pening tapi hafiz relax je.

alisa tak mau la sebab dah la still sekolah, nak SPM taun dan kena kahwin dengan sepupu sendiri yang mengajaq kat sekolah yang sama, mampus la nanti kalau orang tau,satu sekolah tau, besties dia tau.

tapi hafiz setuju untuk kahwin dengan alisa.
 lepas kahwin kehidupan alisa 360 berubah la, haaa laaaa kahwin dengan ustaz gila kau perangai tak semegah.hehe

buat tu tak boleh buat ni tak boleh, pi sana tak kena, pi sinun tak kena.

tapi yang seronoknya bagi aku, novel ni ada mesej dia yang bagus seperti ada satu ayat dalam novel tu something like that la 

"abang cintakan lisa tapi cinta abang kepada ALLAH lagi tinggi dan abang tak mau cinta abang kepada lisa melebihi cinta abang kepada ALLAh"

ohhhhhh dang cuteeee..hahaha.


okeh tu je nak tau lebih lebih beli yerrr..murah jek.hehe


ps: aku dok ulang novel ni sampai lebam.haha .just because.^^

No comments: